Direktlänk till inlägg 11 maj 2020

Tjenixen

Av Mikael Persson - 11 maj 2020 11:39

Tjena hallå
 
 
Hur står det till idag
Ja då var det Måndag igen och helgen var slut för denna gången ibland önskar man attman kunde stanna upp tiden lite på helgerna för dom går alldeles för fort.
Jag hoppas att ni har haft en bra och fin helg .
Här hos mig har det varit en skaplig helg med både sol,blåst och regn men jag fick i allafall gjort det jag hade tänkt mig att göra så jag ska inte gnälla för mycket hihihi.
 
Nu har jag duschat och gjort mig iordning och sitter jag här framför datorn igen och snurrar runt på nätet och lyssnar på Dansbands kanalens webradio och inte gör någon nytta alls hihi förutom att skriva några rader här .
Jag funderar på vad man kan hitta på för kul idag det enda jag vet jag ska göra någongång under dagen är att jag ska ta med mig kameran ut och gå en promenad och se om man kan få några nya bilder fast först ska jag få i mig morgonkaffet så man kommer igång och piggnar till liv i allafall lite .

Tyvärr är det lite kyligt ute så man får väl ta på sig en tröja extra när man går ut sen så man inte blir förkyld.
Idag blir man glad när man tittar ut genom fönstret och ser att    har hittat tillbaka igen men jag tyckte att dom sa att det skulle bli sämre väder i morgon igen med   .
Jag vet inte riktigt vad som hänt med vårt väder det känns som det kommit i olag och inte hittat tillbaka till det som det borde varit .

Det har varierat från både kallt till varmt och tillbaka igen och snart är vi inne i Juni månad och snart är det midsommar och ett halv år har gått igen .
 
2020 kommer att bli ett år som vi kommer att minnas som ett år då Sverige och hela världen stannade på grund av ett litet virus som ställde till stora bekymmer världen över .men det enda man kan göra är att försöka se det positivt och inte gräva ner sig och se framåt och hoppas att vi kommer igenom detta snart .
 
Jag bara hoppas att mänskligheten har lärt sig något utav detta bedrövliga och tar med sig dom nya lärdomarna när vi återgår till det normala livet igen för det kommer ett liv efter detta framför allt så hoppas jag att vi lärt oss uppskatta alla som jobbar inom vården mycket mer och ger deras yrke en högre status och inte bara sparar in .
 
Jag betalar gärna mer i skatt om pengarna går till vård,skola,omsorg för oavsett vem vi är eller vad vi jobbar med så kommer vi någongång i livet att behöva hjälp av sjukvård och omsorg .
 
Jag tycker synd om alla våra musiker    men främst tycker jag synd om våra dansband          som normalt brukar åka Sverige upp och ner och spelar varje helg så vi kan ha dansa och ha trevligt även om vi inte dansar för dansen är ett av Sveriges största folknöje och det är ett fantastikst kul och mysigt sätt att motionera på och man träffar andra och otroligt trevliga och underbara människor och knyter nya vänskapsband .
 
Mest av allt så saknar jag att kunna åka på mitt favorit band Lasse Stefanz och få möta alla underbara Lasse Stefanz fans .

Jag tycker också synd om alla dansarrangörer idag som nu står helt stilla utan band och besökare nu sist såg jag att dom ställt in dansbands veckan i Malung tråkigt för den betyder väldigt mycket för bygden omkring Malung .
 
Jag har aldrig ångrat att jag lärde mig dansa för det har gett mig så mycket tillbaka .
Det är dags att svenska staten börjar hjälpa till att få igång dansen i Sverige igen och hjälpa till med att sänka momsen för dansarrangörerna och få igång mer dansställen och folkparker i Sverige igen  .
 
Det måste vara fel på min    kopp för kaffet tar slut i den hihihihi så nu ska jag göra en kopp kaffe till så ni får ha det så bra .
 
Var rädda om er och ta hand om er .  
 
Kram och ha det gött   
 
 
 

 
 
Amisa

Amisa

11 maj 2020 12:02

Du får skaffa dig en extra stor mugg, så att kaffet räcker lite längre!
:)

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Mikael Persson

11 maj 2020 12:39

Ja det får jag göra
Det var ingen dum ide hihi??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Persson - 18 juni 2020 06:48

Hej och godmorgon    .   Det var ett tag sen jag satt här och skrev i min ointressanta blogg som en del i allafall läser eller besöker och tittar på ,men jag skriver inte här för att göra en spännande blogg har inte några sådana avsikter utan jag s...

Av Mikael Persson - 2 juni 2020 22:40


Hej igen Då var det Lill Lördag imorgon i vecka 23 i Juni månad år 2020 om några veckor har vi klarar av ännu ett halvår . Ett halvår som inte varit som alla andra halvår. Man hade tankar och planer för detta förstå halvår 2020 planer och tankar...

Av Mikael Persson - 30 maj 2020 23:19

Hej alla         Hur har ni det ?Här hos mig är det bra sitter här en Lördagskväll och tar det lugnt och njuter av en kopp kaffe tänkte fylla på min blogg med några rader igen .   Så då har man fått börjat jobba fullt igen eftersom företagets k...

Av Mikael Persson - 23 maj 2020 18:35


Hej och godkväll alla trevliga människor. Nu var det Lördags kväll igen och man har klarar av vecka 4 som kortids permitterad fast denna vecka har vi jobbat men med permitterngs lön och ska göra det i 2 veckor till innan det blir dags att vara hemma ...

Av Mikael Persson - 14 maj 2020 11:13


  Godmorgon alla bloggare       Nu har trollet vaknat åtminstone såg man ut så när man såg sig själv i spegeln i badrummet i morse håret stod åt alla håll och man undrade vilket eluttag man stuckit fingrarna i inatt .      Hur är det med er i...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mipe1969


Ovido - Quiz & Flashcards