Direktlänk till inlägg 13 maj 2020

Goodmorning

Av Mikael Persson - 13 maj 2020 10:13

Hello
 
 
Då var det Onsdag och lill Lördag igen dagarna flyger fram i bland lite för fort och ibland lite för sakta beror lite på vad man gör i allafall så känns det så fast det är lika lång tid .  

Det är som när man ska åka någonstans för det mesta så känns det för det mesta som det tar längre tid att åka dit än att åka hem än då är det samma tid och samma sträcka. 
 
Hur är läget idag ?
Här mig är det bra har precis gjort mig i ordning och bryggt mig en kopp    så nu sitter jag här och skriver några rader i min knasiga blogg .   och lyssnar på dom bästa    -
 
 
I går var det en spännande dag i allafall väder mässigt i allafall hade han däruppe kul man kan ju nästan tro att han smakat lite för mycket starkt när han lekte med mixerbordet däruppe .
Dagen började faktiskt ganska bra med solsken även om det var en kall och kylig morgon så jag tänkte vad härligt det blir sol och promenad väder så jag gjorde iordning kamera väskan och bryggde mig en kopp kaffe medans jag njöt av mitt morgonkaffe så slog det om och blev grått och började regna så det blev att låta kamera väskan stå för denna dag så det blev en dag inomhus lite småpyssel med min hemsida och slappande framför tv inte för att det var mycket att se på tv och så jag somnade en stund på soffan.    
 
Sen blev det dags att göra lite mat och då visade sig solen igen och sen lite senare på kvällen så gick jag till köket och råkade titta ut genom fönstret och jag fick titta två gånger för det föll ganska stora snöflingor utanför fönstret även om det var blandat med regn,MEN HALLÅ det är ju i mitten av MAJ det ska ju inte snöa nu.
Jag blev lite förvånad för visst vädret har varit lite varierat och oberäknligt det sista året men snö i Maj .
 

 
 
Det blev några bilder dagarna innan i allafall som jag ska gå igenom och se om dt finns några bra och fina till min hemsida .
Jag älskar att fotografera och jag fotar allt möjligt men gärna natur bilder .
Jag är ingen mästerfotograf utan jag fotograferar för jag tycker att det är kul och kanska man får en bra och kul bild någongång .  

Jag fick några intressanta bilder i förgår när jag parkerat bilen utanför huset och på garagetaket som är där s kom det en liten fågel och satte sig på stuprännan och strax efter att den hade landat så kom det en till och satte sig precis brevid och kröp närmare och närmare intill den första fågeln precis som om dom vore ett förälskat par .

Tyvärr så hade jag bara mobilen på mig så det fick bli några bilder på dom med mobil kameran .
 
I dag skiner solen och dom har lovat solsken hela dagen idag så det får bli ett nytt försök till promenad idag .

Så nu ska jag dricka färdigt morgonkaffet och sen ge mig ut och se om man kan få lite bilder om inte så får man i allafall en skön och härlig promenad .
 
Så ha det bra och var rädda om er och kram från mig
 
Ha det gött       
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Persson - 18 juni 2020 06:48

Hej och godmorgon    .   Det var ett tag sen jag satt här och skrev i min ointressanta blogg som en del i allafall läser eller besöker och tittar på ,men jag skriver inte här för att göra en spännande blogg har inte några sådana avsikter utan jag s...

Av Mikael Persson - 2 juni 2020 22:40


Hej igen Då var det Lill Lördag imorgon i vecka 23 i Juni månad år 2020 om några veckor har vi klarar av ännu ett halvår . Ett halvår som inte varit som alla andra halvår. Man hade tankar och planer för detta förstå halvår 2020 planer och tankar...

Av Mikael Persson - 30 maj 2020 23:19

Hej alla         Hur har ni det ?Här hos mig är det bra sitter här en Lördagskväll och tar det lugnt och njuter av en kopp kaffe tänkte fylla på min blogg med några rader igen .   Så då har man fått börjat jobba fullt igen eftersom företagets k...

Av Mikael Persson - 23 maj 2020 18:35


Hej och godkväll alla trevliga människor. Nu var det Lördags kväll igen och man har klarar av vecka 4 som kortids permitterad fast denna vecka har vi jobbat men med permitterngs lön och ska göra det i 2 veckor till innan det blir dags att vara hemma ...

Av Mikael Persson - 14 maj 2020 11:13


  Godmorgon alla bloggare       Nu har trollet vaknat åtminstone såg man ut så när man såg sig själv i spegeln i badrummet i morse håret stod åt alla håll och man undrade vilket eluttag man stuckit fingrarna i inatt .      Hur är det med er i...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mipe1969


Ovido - Quiz & Flashcards