Direktlänk till inlägg 23 maj 2020

Godkväll

Av Mikael Persson - 23 maj 2020 18:35

Hej och godkväll alla trevliga människor.

Nu var det Lördags kväll igen och man har klarar av vecka 4 som kortids permitterad fast denna vecka har vi jobbat men med permitterngs lön och ska göra det i 2 veckor till innan det blir dags att vara hemma några veckor till.

Hur har ni haft det i helgen så här långt ?
Här hos mig här det varit en skaplig Kristi himmelsfärds helg med blandad väderlek .
I torsdags var det sol och varmt och igår Fredag var det mulet och grått och idag har nog vår herre haft väldigt svårt att bestämma sig eller så har han bestämt sig för att jäklas med mig jag kan bara inte komma på vad jag gjort för ont .

Jag som är en väldigt snäll,glad,trevlig,positiv och ödmjuk kille i alla fall om jag får säga det själv fast det är klart det är ju vad jag tycker han däruppe kanske inte håller med mig.

Dagen började med sol så när eftermiddag kom och solen sken genom fönstret så tänkte jag att jag passar på att klippa gräsmattan.
Så jag gick ut och tittade på vädret solen sken 16 grader varmt,visst det var lite gråa moln men dom gick bort och solen var på väg att ta över så jag tänkte jag kör så in i förrådet drog ut gräsklipparen och tankade den och startade den och började klippa och efter några varv på gräsmattan så försvann solen och det blev jättegrått på himlen och jag tyckte att det mullrade så jag klippte färdigt varvet och stängde av gräsklipparen och mycket riktigt så mullrade det.

Så jag beslutade mig för att avsluta klippningen och ställa tillbaka gräsklipparen och gå in i stället och göra mig en kopp kaffe.

Jag hann in med någon minuts marginal innan det började regna och farbror Tor kom på besök med Mjölner och hälsade och började smälla en stund innan han for vidare och solen tittade fram en stund .

Innan det blev natt det kändes så i alla fall för det blev mörkt både ute och inne sen kom Tor tillbaka och svingade Mjölner ännu en gång och så kom regnet tillbaka och det övergick till en riktigt ordentligt hagel skur

     

som höll på en stund innan den försvann och det återigen blev ljusare .

Jag hade sett fram emot att få klippt gräsmattan i dag men det blev inte så idag i alla fall.
Så det blev att göra lite inomhus jobb istället.

Nu ska jag plocka ur tvättmaskinen.

Jag önskar en riktigt fin och trevlig Lördags kväll och skickar en kram

Ha det gött

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Persson - 18 juni 2020 06:48

Hej och godmorgon    .   Det var ett tag sen jag satt här och skrev i min ointressanta blogg som en del i allafall läser eller besöker och tittar på ,men jag skriver inte här för att göra en spännande blogg har inte några sådana avsikter utan jag s...

Av Mikael Persson - 2 juni 2020 22:40


Hej igen Då var det Lill Lördag imorgon i vecka 23 i Juni månad år 2020 om några veckor har vi klarar av ännu ett halvår . Ett halvår som inte varit som alla andra halvår. Man hade tankar och planer för detta förstå halvår 2020 planer och tankar...

Av Mikael Persson - 30 maj 2020 23:19

Hej alla         Hur har ni det ?Här hos mig är det bra sitter här en Lördagskväll och tar det lugnt och njuter av en kopp kaffe tänkte fylla på min blogg med några rader igen .   Så då har man fått börjat jobba fullt igen eftersom företagets k...

Av Mikael Persson - 14 maj 2020 11:13


  Godmorgon alla bloggare       Nu har trollet vaknat åtminstone såg man ut så när man såg sig själv i spegeln i badrummet i morse håret stod åt alla håll och man undrade vilket eluttag man stuckit fingrarna i inatt .      Hur är det med er i...

Av Mikael Persson - 13 maj 2020 10:13


Hello     Då var det Onsdag och lill Lördag igen dagarna flyger fram i bland lite för fort och ibland lite för sakta beror lite på vad man gör i allafall så känns det så fast det är lika lång tid .   Det är som när man ska åka någonstans för de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mipe1969


Ovido - Quiz & Flashcards